середу, 27 січня 2016 р.

Хмарні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

Актуальність
Сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT-технологій практично неможливо. Сучасні діти не уявляють себе без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами. Ми спостерігаємо, як росте покоління візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд. Все це пояснює необхідність використання нових світових інформаційних розробок в освітній діяльності. Однією з інновацій в освітньому процесі, використовуваному в сучасному світі, є хмарні сервіси.

Масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер, щоб вчитися, педагогу не обов'язково стояти біля дошки. Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише підключитися до мережі Інтернет. Ми стаємо свідками швидкого впровадження хмарних технологій і сервісів в системі середньої і вищої освіти та розбудови єдиного інформаційного простору [1].

Теоретичне обґрунтування

Хмарна технологія — це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервісу.

Всі дані ви розміщуєте на віддаленому сервері і Інтернет, і надалі з будь-якого комп’ютера, який має підключення до Інтернет, можете опрацьовувати свої дані використовуючи потужності віддаленого сервера, достатньо мати підключення до Інтернет та будь-який браузер, встановлений на комп'ютері [2].

Необхідні компоненти для роботи  в "хмарах" - це Інтернет, комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук) та навички роботи з Інтернет та веб-застосунками [3].

Можна виділити два напрями організації навчального процесу, управління навчальним закладом або методичною роботою засобами хмарних технологій, які були визнані спільнотою вчителів-предметників ― це сервіси Google та Microsoft.

Наразі Google-сервіси набирають все більшої популярності у навчально-виховному процесі будь-якого навчального закладу.

Веб-інструменти дозволять урізноманітнити форми і методи організації навчання та спілкування між педагогами, педагогами та учнями, педагогами, учнями та їх батьками, оптимізувати методичну роботу вчителя, зробить навчання ефективним та цікавим.
       

Провідна педагогічна ідея досвіду
Використання новітніх технологій на уроках української мови та літератури сприяє підвищенню якості освіти, формуванню предметних та метапредметних знань, умінь, навичок, розкриттю здібностей учнів, підготовці до життя у високотехнічному конкурентному світі.

У своїй урочній та позаурочній діяльності я використовую різні можливості інформаційно-комунікаційних та хмарних технологій.

Активно використовую можливості сайтів LearningApps.org – різноманітні інтерактивні вправи, ThingLink – інтерактивні картинки, Simpol – сервіс опитувань, Padlet – інтерактивна дошка, Glogster - соціальна мережа, що дозволяє користувачам створювати вільні інтерактивні плакати.

Вважаю, що впровадження хмарних технологій неможливе без сервісу Google. Це, перш за все, Google Drive - безкоштовне хмарне сховище даних, що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах в хмарі і ділитися ними з іншими користувачами в Інтернеті. Хмарне сховище сумісне з Диском, Gmail і Google Фото, тож ви можете зберігати файли, вкладення електронної пошти й фотографії безпосередньо на Диску. Форми Google - відмінний помічник вчителя. За допомогою форми можна проводити різні опитування, вікторини, створювати анкети, тести. Всі результати упорядковані в електронній таблиці, яку з легкістю можна скачати чи дивитися онлайн. Робота з Google формами може бути як фронтальною, так і індивідуальною, підходить для дистанційного навчання. Вже більше року є користувачем Google+, соціальної мережі від компанії Google, користуючись якою можна дізнаватися педагогічні новинки, переймати досвід колег, ділитися своїм наробками.

Веду власний блог «Слово про слово». На мою думку, блог допомагає учителю в організації своєї роботи. Тут можна розмістити свої власні творчі доробки: конспекти, презентації, сценарії виховних заходів, календарно-тематичні плани тощо, поділитися з ними з колегами, обмінюватися коментарями, знайти однодумців. Крім того, блог - це одна із форм дистанційної співпраці з учнями. Як би ми не контролювали учнів в Інтернеті, не забороняли, ми ніколи не досягнемо успіху. Тому, щоб хоч якось коригувати діяльність учнів в Інтернеті, ми повинні бути там присутні, і дати їм хоч якусь альтернативу "стрілялкам", "страшилкам", тобто навчальний матеріал подавати у цікавій для дітей формі. Це можуть бути відкриті презентації, які можна переглянути безпосередньо на блозі і запам'ятати потрібну інформацію, це можуть бути інтерактивні вправи у формі пазлів, логічних пар, кросвордів, рухомих таблиць, карт тощо. Навчальний матеріал можна подати у формі відео, аудіо, що теж полегшить виконання навчальних завдань для учнів.

Результати практичної реалізації досвіду:
• адаптація учня до умов сучасного життя;
• здатність самостійно оволодівати знаннями, творчо мислити;
• застосування здобутої інформації у власному житті;
• високий рівень навчальних досягнень.

Маючи досвід роботи в «хмарах», спостерігаю ряд переваг:
- доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
- он-лайн комунікація з учителями інших міст і країн;
- одночасна діяльність учасників навчального процесу з обміну інформацією та знаннями;
- забезпечення виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю, оцінювання, тестування;
- можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп’ютер.

У використанні нових технологій немає нічого страшного і непереборного, їх вимагає суспільство, вони знаходять відгук в учнів, формують когнітивні, інформаційні та діяльні компетенції.

До зустрічі в "хмарах"!

Для красивого отображения Облака тегов
необходим
Adobe Flash Player 9
или выше
Скачать Adobe Flash Player
Мої улюблені сервіси!

1 коментар: